Lobor

Iz povijesti

Stari grad Lobor spominje se od 1259. Otada je imao više vlasnika. Grofovi Celjski dobili su ga 1399., Jan Vitovec od 1457., Ivaniš Korvin od 1494., Keglevići od 1525 do 1905.

Nakon smrti Ivaniša Korvina 1504., Lobor je naslijedila njegova udovica Beatrice Frankopan.

Petar Keglević došao je u posjed Lobora 1525. Kad je krajem 16. st. Petar Keglević izgradio velik dvorac Lobor u ravnici, stari Lobor je napustio te je ta utvrda u narodu prozvana Pusti Lobor.

Zanimljivost

Jedan od prvih vlasnika Lobora u 14. st. bio je plemić Thomas Niger, tzv. Crni Toma Loborski. O njemu postoji legenda koja kaže kako je otimao lijepe djevojke i žene iz svoga kraja, dovlačio ih u svoj dvorac Pusti Lobor gdje je s njima grubo postupao. Toma Niger našao je svoje mjesto i u prozi Marije Jurić Zagorke.

Izvori

Kako stići do Pustog Lobora

Lobor je naselje na sjeverozapadnim obroncima planine Ivanščice, udaljeno 9 km sjeverno od Zlatara. Pusti Lobor malen je stari grad u ruševinama koji se smjestio na 520 m nm.

Iz središta Lobora, gdje će nam zdesna biti župna crkva sv. Ane, a na brijegu druga crkva Majke Božje Gorske, nastavimo cestom prema sjeveru.

Vozimo se uz potok Reku kroz klanac tri kilometara. Proći ćemo pored vodocrpilišta i nakon desetak metara skrenut ćemo desno na šumski mekani put uz potok Dugi jarek.

Vozit ćemo se uz potok nekih četiristo metara do proširenja gdje ćemo ostaviti auto. Odmah uz to proširenje improvizirani je mostić preko potoka i putokaz za Pusti Lobor. Ruševine se nalaze upravo na vrhu brijega s desne strane kad se prijeđe potok.

Prijeđemo potok i blatnim šumskim putom nastavimo ravno do sljedećeg putokaza za Pusti Lobor. Hodajući šumskim putom proći ćemo pored usjeka među brdima s desne strane i nastaviti ravno još pedeset do sto metara do drugog putokaza gdje ćemo skrenuti desno na šumsku stazu.

Šumska staza prema Pustom Loboru penje se na drugo brdo, zaobilazi usjek među brdima i zatim se penje prema vrhu prvoga brda gdje se nalazi stari grad.

Staza prema Pustom Loboru markirana je, ali su oznake dosta rijetke. Teren je poprilično strm, staza uska i skliska. Na jednome mjestu staza prelazi preko izvora obraslog visokom travom. Dosta je drveća posječeno, tako da je teren uz stazu mjestimice gotovo okomito odsječen.

Potrebna je dobra obuća, štap kao oslonac i oprez.